آیا شرکت شما برای راه اندازی یک وب سایت جدید، یا انجام اصلاحات در وب سایت و ایجاد محتوا برنامه ریزی کرده است؟ برای صرفه جویی در هزینه، برخی شرکت ها وظیفه ایجاد بخشی از محتوا برای سایت خود را برعهده می گیرند، حتی اگر برای انجام «بقیه کار» با یک طراح وب یا شرکت بازاریابی کار کنند. هرچند آنها اغلب درمی یابند که ایجاد محتوا وقت گیرترین بخش طراحی یا بازسازی وب سایت است؛ در حقیقت، در بیش از ۵۰ پروژه وبسایت که بر روی آنها کار کرده ام، پرزحمت ترین بخش هر یک از آنها ایجاد محتوا بوده است.
به زبان ساده، اغلب محتوای بسیار زیادی وجود دارد که باید برای تکمیل وبسایت توسعه یابد، و نه تنها وقت گیر است بلکه بسیاری از کارفرمایان انتظار دارند که خیلی راحت تکمیل شود. این باعث بدقولی های فراوان یا تحویل ندادن پروژه در موعد مقرر می شود که استرس بیشتری را به فرایند تولید محتوای شما اضافه می کند. حتی میتوان گفت این استرسها روی سئو و بازاریابی محتوایی شما هم تاثیر میگذارد زیرا با نیتی کارفرما شما هم مجبور به تغییر پلن خود در محتوای سایت هستید و نهایتا باید گفت که به کل پروژه شما به سمت پایان خواهد رفت. برای کمک به شما از موقعیت هایی مانند این و فرض اینکه شما مدیر محتوا سایتی هستید ما توصیه های زیر را برای ساده تر ساختن فرایند ایجاد محتوا ارائه می دهیم:
هنگامی که وظیفه ایجاد هر نوع محتوایی برای وب سایت خود را بر عهده یک نفر میگذارید، قطعا اشتباهاتی در کار او رخ می دهد که گاهی پر هزینه است. آن شخص (که ممکن است دارای مهارت های نوشتن باشد یا نباشد) نه تنها دچار اشتباه می شود، بلکه ممکن است به راحتی بعضی چیزها را نادیده بگیرد.
برای اجتناب از این اشتباه، از چندین نفر در شرکت خود به عنوان بخشی از تیم محتوا استفاده کنید. این افراد را با توجه به توانایی ها در بخش های مختلفی میتوانید استفاده کنید. برخی از این افراد ممکن است به عنوان کارشناس محتوا عمل کنند، برخی به عنوان ویرایشگر، برخی به عنوان بازنویس و در نهایت برخی هم به عنوان نویسنده صرف فعالیت کنند. افرادی که محتوا ایجاد می کنند باید بتوانند همانطور که می نویسند به دیگران هم انتقال دهند، در نهایت شما میتوانید هر فرد را برای یک کار خاص قرار دهید و حتی نویسنده های خود را دسته بندی کنید تا روی یک دسته از موضوعات خاص تمرکز کنند. این بهترین شیوه توزیع کارهای محتوایی برای تیم شما خواهد بود این مورد را در چندین و چند پروژه محتوایی که اداره تیم محتوا به عهده ما بوده است تجربه کرده ایم پس این مورد را جدی بگیرید و به خوبی افراد خود را دسته بندی وظایف نمایید.
ادامه مطلب:
درباره این سایت